Automobilių gedimo ženklai: kaip pastebėti ir spręsti?

Šiomis dienomis kiekvienas mūsų sunkiai įsivaizduotų savo kasdienybę be automobilio. Juo leidžiamės į trumpo nuotolio keliones kasdien ar net imamės didesnio atstumo atostogų metu ar atsiradus poreikiui. Tačiau, nepaisant to, jog šiuolaikinės technologijos gerokai pakeitė ir patobulino automobilių pramonę bei jų galutinį produktą – automobilius, neretai tenka susidurti su atsiradusiais gedimais ar sutrikimais. Šie gali būti itin smulkūs arba net keliantys grėsmę, jei laiku nėra imamasi jų spręsti. Todėl, kiekvienas vairuotojas turėtų atskirti atsiradusių gedimų požymius, laiku juos identifikuoti ir pašalinti, jog išvengtų potencialių avarijų, sutrikdytų kelionių ar dar brangesnio remonto. Toliau pateikiame informaciją, kaip atskirti, jog jūsų automobilis nėra geriausios būklės, kokie gedimai dažniausiai pasitaiko ir kaip juos spręsti.

Visi šie gedimai gali būti ne tik laiku aptikti, bet ir svarbiausia – pašalinti.

Įspėjamieji automobilių gedimo ženklai:

Prieš nustatant tikslingą automobilių gedimo priežastį, galite atkreipti dėmesį į bendrinius, dažnai pasitaikančius ženklus, kurie nurodo, kad jūsų automobilis nėra techniškai tvarkingas.

Lengvai pastebimi  automobilių gedimo ženklai:

  • automobilis skleidžia keistus garsus
  • iš išmetamųjų dujų vamzdžio rūksta balti, pilki, mėlyni ar juodi dūmai
  • pablogėjo automobilio valdymas 
  • automobilio skydelyje šviečia įvairūs indikatoriai

Pastebėję tokio pobūdžio sutrikimus, iškart suprasite – metas vykti į automobilių servisą.

Dažniausiai pasitaikantys automobilio gedimai

Automobilių serviso meistrai, per ilgametę darbinę patirtį, susiduria su ganėtinai panašiomis automobilių problemomis ir jų gedimais. Atsižvelgiant į tai, toliau yra pateikiamos ilgainiui labiausiai nukenčiančios automobilio dalys ir jų gedimai.

 

Variklių gedimai ir variklių remontas

Nutrūkęs paskirstymo diržas.  Dažniausias ir vienas nemaloniausių gedimų automobilyje – nutrūkęs paskirstymo diržas. Jei taip atsitinka, dažnu atveju variklis nebetvarkomas arba tai gali kainuoti itin didelius pinigus. Nelaukite kol paskirstymo diržas nutrūks, puiki prevencinė priemonė tam yra paskirstymo diržo keitimas, kuris reikalingas kas 80-120 tūkstančių kilometrų.

Tepalų trūkumas. Labai svarbu, kad visos variklio dalys gautų pakankamai tepalų.  Dėl nepakankamo tepalų kiekio variklio viduje gali atsirasti trintis, todėl variklis gali perkaisti ar dar blogiau užkalti (tuomet reikalingas kapitalinis variklio remontas). Kad to išvengtumėte, periodiškai turi būti atliekama automobilio techninė apžiūrą, į kurią įeina ir reguliarus tepalų keitimas.

Sugedusi kuro sistema. Jei pastebite, kad sunkiai užsiveda variklis, užvedus automobilį ir nuspaudus greičio pedalą jis gęsta, dūmija ar skleidžia kvapą, padidėja degalų sąnaudos – susidūrėte su kuro sistemos gedimu. Tokiu atveju automobilio servise jums reikalingas kuro sistemos remontas

Variklio aušinimo skysčio nutekėjimas. Vienas iš lengviau diagnozuojamų variklio gedimų yra variklio aušinimo skysčio nutekėjimas. Jei aplink variklį sausa, bet aušinimo skysčio nuolat trūksta (nors jo reguliariai papildoma), tai signalas, kad jis nuteka į degimo kamerą. Kad būtumėte tikri, tokiu atveju labai vertinga skysčių nuotėkio diagnostika ir tvarkymas jei to prireiktų.

Senos uždegimo žvakės. Su šia problema susiduria senesnių transporto priemonių vairuotojai.  Uždegimo žvakės yra skirtos suslėgtiems degalams automobilio variklyje uždegti. Dėl pasenusių uždegimo žvakių (automobilio cilindrams nesukuriant pakankamai kibirkšties) variklis gali neužsivesti, o tai dar viena problema, kuri lemia neefektyvią degalų ekonomiją ir taip pat gali sukelti rimtą ilgalaikę žalą varikliui. 

Generatoriaus ar starterio gedimas. Jei automobilis sunkiai ar visai neužsiveda, girdimas spragsėjimas ar dažnai tenka keisti akumuliatorių – galimas generatoriaus gedimas. Tačiau, jei automobilio akumuliatorius ir generatorius veikia gerai, bet automobilis vis vien nesikuria, tuomet gali būti, kad neveikia starteris. Šiais atvejais reikalingas starterių ar generatorių remontas.

Turbinos gedimas. Jei automobilis prarado galią, trauką, netolygiai reaguoja į akseleravimą, lėtai įsibėgėja ar net iš išmetimo vamzdžio sklinda dūmai – tikėtina, kad turite turbinos gedimą. Uždelstas turbinos taisymas ilgainiui gali sugadinti variklį, todėl visuomet reikalingas laiku atliktas turbinos remontas.

 

Automobilių elektronikos gedimai

Problemos su laidais. Elektros gedimai automobilyje gali atsirasti dėl susilpnėjusių kontaktų. Elektronikos sistemos laidų kontaktai gali būti paveikti drėgmės, šalčio, karščio taip pat gali oksiduotis, atsilaisvinti ar net nutrūkti. 

Kuro purkštukų gedimas. Jei jaučiate, kad automobilis sunkiai pradėjo vestis, sumažėjo variklio sūkiai, juntama jo vibracija bei degalų kvapas salone ar padidėjo kuro sąnaudos – gali būti, kad turite kuro purkštukų gedimą. Šią problemą reikėtų spręsti nedelsiant, norint išvengti didesnių remonto darbų ir rimtesnių variklio gedimų. 

Dar viena dažnai pasitaikanti su kuro purkštukais susijusi paslauga, jei ketinate juos pakeisti naujais ar restauruotais – kuro purkštukų kodavimas, adaptacija

Norint nustatyti automobilio elektronikos gedimus, dažnai į pagalba pasitelkiama kompiuterinė autodiagnsotika. Atjunginėjant vis skirtingus daviklius galima stebėti, kaip keičiasi automobilio veikimas. Autodiagnostika padeda aptikti ne tik patį gedimą, bet ir kas jį sukėlė, kas nustojo veikti. 

Važiuoklės gedimai ir važiuoklės remontas

Stabdžių diskų gedimas. Jei jūsų vairas dreba, stabdant girdisi cypimas ir pastebimai sumažėjo stabdymo efektyvumas (prailgėja stabdymo kelias, nuspaudžiant stabdžio pedalą atsiranda vibracija) tai gali reikšti, kad atėjo reikalingas stabdžių remontas. 

Amortizacijos gedimai. Automobilio amortizacijos trūkumą gali išduoti smūgiai į automobilio dugną, sumažėjęs stabdymo efektyvumas, transporto priemonės drebėjimas važiuojant nelygiais keliais, netolygus padangų susidėvėjimas. Pastebėję šiuos automobilio negalavimus galite būti tikri, bus reikalingas važiuoklės remontas.

Ratų guolių gedimas. Ratų guolių gedimą pastebėti nėra itin sunku. Tai gali išduoti ratų ūžesys, klibėjimas ar juntamas laisvumas rate, netolygus padangų nusidėvėjimas ar atsiradęs nestabilumas manevruojant automobilį. 

Dažnai galima susidurti ir su tokia problema kaip nusidėvėję ar pažeisti šarnyrai. Tuomet gali būti atliekamas šarnyrų keitimas. Kaip žinoti, kad gali būti reikalinga tokia paslauga? Automobilis turėtų skleisti pašalinius garsus, bildėjimą, ypač važiuojant per netolygų paviršių. 

Tai tik keletas dažnai pasitaikančių automobilio gedimų, kuriuos vairuotojai gali atpažinti, o Meditoma autoservisas pašalinti, sutvarkyti. 

Pasitikėkite profesionalais

Visi šie gedimai gali būti ne tik laiku aptikti, bet ir svarbiausia – pašalinti. Nemėginkite visko išspręsti patys, nes taip tik dar labiau pabloginsite situaciją ar apsunkinsite lengvai išsprendžiamas problemas. Aptikus bet kokį gedimą, pastebėjus sumažėjusį automobilio efektyvumą, išgirdus nebūdingus garsus ar net pamačius besiveržiančius dūmus, būtina kreiptis į specialistus. Autoservisas Meditoma pasiruošęs pakonsultuoti, padėti ir dėl anksčiau išvardintų, ir dėl kitokio pobūdžio gedimų, tad belieka tik susisiekti ir kelyje vėl galėsite jaustis saugiai.